16. Honderdveld : TE
16.
Op blind honderdveld getallen lokaliseren, vormen
en lezen : T rood en E blauw, ook in het
telwoord
1.
Welk getal zit achter het vraagteken ? Het cijfer van de eenheden
of van de tientallen of beide cijfers invullen.
2.
Waar is de plaats van het gegeven getal ? Op een blind honderdveld
in het juiste vakje klikken.
3.
Welke getallen staan rondom het gegeven getal ? Eén meer of
minder en tien meer of minder dan het gegeven getal.
4.
Tellen per één en per tien : de getallen vormen door op de
juiste cijfers te klikken.
5.
Tellen per één en per tien : op een blind honderdveld in het
juiste vakje klikken.
1.1
tellen en terugtellen met eenheden
17. Honderdreeks
17.
Stijgend en/of dalend tellen
per 1 en per 10; oefeningen met
spiegelbeeldgetallen zoals 27 en 72
1.
Stijgend tellen per 1 en per 10 door op de juiste getallen te klikken.
2.
Dalend tellen per 1 en per 10 door op de juiste getallen te klikken.
3.
Stijgend en dalend tellen per 1 en per 10 door op de juiste getallen te
klikken.
4.
Het cijfer van de tientallen en van de eenheden invullen bij de visuele
voorstelling van twee spiegelbeeldgetallen, bijvoorbeeld 27
-- 72.
5.
De spiegelbeeldgetallen invullen bij oefeningen zoals 30 + 7
en 70 + 3 en ook 3 + 20 en 2 + 30.
6.
De spiegelbeeldgetallen invullen bij oefeningen zoals 3T +
7E en 7T + 3E en ook 3E + 2T en 2E +
3T.
7.
De spiegelbeeldgetallen invullen bij oefeningen zoals 37 = 30 +
? en 73 = ? + ?
8.
De spiegelbeeldgetallen invullen bij oefeningen zoals 37 = ?T +
?E en 73 = ?T + ?E en ook 23 = ?E + ?T
en 32 = ?E + ?T
1.1
tellen en terugtellen met eenheden.
18. T + T --- TE + T --- T + TE
18.
Sommen zoals 30 + 50 associëren
met de som 3 + 5; ook sommen zoals 57 +
30 en 40 + 28
oplossen
1.
Sommen zoals 50 + 30 koppelen aan de corresponderende som 5
+ 3.
2.
Sommen zoals 60 + 20 oplossen in associatie met de
corresponderende som 6 + 2
3.
Bij sommen zoals 70 + 20 met grafische voorstelling de
uitkomsten invullen
4.
Bij sommen zoals 53 + 40 met grafische voorstelling de
uitkomsten invullen
5.
Sommen zoals 50 + 30 en 43 + 20 en 40 + 27
koppelen aan de uitkomst
6.
Sommen zoals 50 + 20 invullen in een reeks van 40
oefeningen.
7.
Sommen zoals 57 + 30 en 60 + 34 invullen in een reeks
van 40 oefeningen.
1.10
in staat zijn tot een onmiddellijk geven van correcte resultaten bij
optellen tot 1
1.13
opgaven uit het hoofd uitvoeren waarbij
een doelmatige oplossingsweg gekozen wordt
op basis van inzicht in de
eigenschappen
van bewerkingen en in de structuur van getallen: optellen tot honderd
19.
T – T en
TE – T
19.
Aftrekkingen zoals 80 - 50 associëren met de aftrekking 8 - 5; ook
aftrekkingen zoals 57 - 30 oplossen
1.
Aftrekkingen zoals 50 - 30 koppelen aan de corresponderende
aftrekking 5 - 3.
2.
Aftrekkingen zoals 60 - 20 oplossen in associatie met de
corresponderende aftrekking 6 - 2.
3.
Bij aftrekkingen zoals 70 - 20 met grafische voorstelling de
uitkomsten invullen.
4.
Bij aftrekkingen zoals 53 - 40 met grafische voorstelling de
uitkomsten invullen.
5.
Aftrekkingen zoals 50 - 30 en 43 - 20 koppelen aan de
uitkomst.
6.
Aftrekkingen zoals 50 - 20 invullen in een reeks van 40
oefeningen.
7.
Aftrekkingen zoals 57 - 30 invullen in een reeks van 40
oefeningen.
1.10
in staat zijn tot een onmiddellijk geven van correcte resultaten bij
aftrekken tot 10
1.13
opgaven uit het hoofd uitvoeren waarbij
een doelmatige oplossingsweg gekozen wordt
op basis van inzicht in de
eigenschappen
van bewerkingen en in de structuur van getallen: aftrekken tot honderd;
20.
TE + E en
E
+ TE zb
20.
Optellingen zoals 32 + 5 oplossen met en zonder grafische
voorstelling
1.
Optellingen zoals 72 + 3 met grafische voorstelling koppelen
aan de corresponderende optellingen 2 + 3 en 3 + 2.
2.
Bij optellingen zoals 72 + 3 met grafische voorstelling de
uitkomsten invullen.
3.
Optellingen zoals 72 + 3 oplossen in associatie met de
corresponderende optelling 2 + 3.
4.
Bij optellingen zoals 45 + 3 en 3 + 45 de uitkomsten
aanklikken.
5.
Bij optellingen zoals 43 + ? = 48 en ? + 45 = 48 de
ontbrekende termen aanklikken.
6.
Optellingen zoals 72 + 5 en 2 + 34 invullen in een
reeks van 40 oefeningen.
1.10
in staat zijn tot een onmiddellijk geven van correcte resultaten bij
optellen tot 1
1.13
opgaven uit het hoofd uitvoeren waarbij
een doelmatige oplossingsweg gekozen wordt
op basis van inzicht in de
eigenschappen
van bewerkingen en in de structuur van getallen: optellen tot honderd
21.
TE –
E zb
21.
Aftrekkingen zoals 87 - 5 oplossen
met en zonder grafische voorstelling
1.
Aftrekkingen zoals 78 - 3 met grafische voorstelling koppelen
aan de corresponderende aftrekking 8 - 3.
2.
Bij aftrekkingen zoals 78 - 3 met grafische voorstelling de
uitkomsten invullen.
3.
Aftrekkingen zoals 78 - 3 oplossen in associatie met de
corresponderende aftrekking 8 - 3.
4.
Bij aftrekkingen zoals 45 - 3 de uitkomst aanklikken.
5.
Bij aftrekkingen zoals 47 + ? = 43 de ontbrekende aftrekker
aanklikken.
6.
Aftrekkingen zoals 79 - 5 invullen in een reeks van 40
oefeningen.
1.10
in staat zijn tot een onmiddellijk geven van correcte resultaten bij
aftrekken tot 10
1.13
opgaven uit het hoofd uitvoeren waarbij
een doelmatige oplossingsweg gekozen wordt
op basis van inzicht in de
eigenschappen
van bewerkingen en in de structuur van getallen: aftrekken tot honderd;
22.
TE + T ↔ TE
+ E
22.
Optellingen zoals 32 + 50 oplossen in confrontatie met optellingen zoals
32 + 5 met en zonder grafische voorstelling
1.
Optellingen zoals 56 + 30 en 56 + 3 koppelen aan
de corresponderende optellingen 5 + 3 en 6 + 3.
2.
Optellingen zoals 63 + 20 en 63 + 2 oplossen in
associatie met de corresponderende optellingen 6 + 2 en 3 +
2.
3.
Bij optellingen zoals 74 + 20 en 74 + 2
met grafische voorstelling de uitkomsten invullen.
4.
Bij optellingen zoals 53 + 40 en 53 + 4
respectievelijk het aantal tientallen of eenheden invullen.
5.
Bij optellingen zoals 54 + 30 in confrontatie met
optellingen zoals 54 + 3 de uitkomsten invullen.
6.
Optellingen zoals 52 + 30 en 52 + 3 koppelen aan
de uitkomst.
7.
Optellingen zoals 57 + 20 en 57 + 2 invullen in
een reeks van 40 oefeningen.
1.10
in staat zijn tot een onmiddellijk geven van correcte resultaten bij
optellen tot 1
1.13
opgaven uit het hoofd uitvoeren waarbij
een doelmatige oplossingsweg gekozen wordt
op basis van inzicht in de
eigenschappen
van bewerkingen en in de structuur van getallen: optellen tot honderd
23.
TE - T ↔ TE
- E
23.
Aftrekkingen zoals 89-50 oplossen in confrontatie met aftrekkingen zoals
89-5 met en zonder grafische voorstelling
1.
Aftrekkingen zoals 56 - 30 en 56 - 3 koppelen
aan de corresponderende aftrekkingen 5 - 3 en 6 - 3.
2.
Aftrekkingen zoals 63 - 20 en 63 - 2 oplossen in
associatie met de corresponderende aftrekkingen 6 - 2 en 3 -
2.
3.
Bij aftrekkingen zoals 74 - 20 en 74 - 2
met grafische voorstelling de uitkomsten invullen.
4.
Bij aftrekkingen zoals 57 - 40 en 57 - 4
respectievelijk het aantal tientallen of eenheden invullen.
5.
Bij aftrekkingen zoals 59 - 30 in confrontatie met
aftrekkingen zoals 59 - 3 de uitkomsten invullen.
6.
Aftrekkingen zoals 55 - 30 en 55 - 3 koppelen
aan de uitkomst.
7.
Aftrekkingen zoals 57 - 20 en 57 - 2 invullen in
een reeks van 40 oefeningen.
1.10
in staat zijn tot een onmiddellijk geven van correcte resultaten bij
aftrekken tot 10
1.13
opgaven uit het hoofd uitvoeren waarbij
een doelmatige oplossingsweg gekozen wordt
op basis van inzicht in de
eigenschappen
van bewerkingen en in de structuur van getallen: aftrekken tot honderd;
24.
TE + TE
zb
24.
Optellingen zoals 34 + 52 met en zonder grafische voorstelling in twee
stappen oplossen: 34+50 = 84 en 84+2 = 86
1.
Optellingen zoals 52 + 37 in t w e e
stappen oplossen met grafische voorstelling.
2.
Optellingen zoals 52 + 37 in t w e e
stappen oplossen zonder grafische voorstelling.
3.
Optellingen zoals 43 + 25 koppelen aan de
tussenbewerkingen +20 en +5.
4.
Bij optellingen zoals 56 + 23 de tussenuitkomsten 76
en 79 invullen.
5.
Optellingen zoals 43 + 25 koppelen aan de uitkomst.
6.
Optellingen zoals 57 + 21 invullen in een reeks van 40
oefeningen.
1.10
in staat zijn tot een onmiddellijk geven van correcte resultaten bij
optellen tot 1
1.13
opgaven uit het hoofd uitvoeren waarbij
een doelmatige oplossingsweg gekozen wordt
op basis van inzicht in de
eigenschappen
van bewerkingen en in de structuur van getallen: optellen tot honderd
25.
TE – TE zb
25.
Aftrekkingen zoals 78 - 52 met en zonder grafische voorstelling in twee
stappen oplossen: 78 - 50 = 28 en 28 - 2 = 26
1.
Aftrekkingen zoals 87 - 35 in t w e e
stappen oplossen met grafische voorstelling.
2.
Aftrekkingen zoals 87 - 35 in t w e e
stappen oplossen zonder grafische voorstelling.
3.
Aftrekkingen zoals 46 - 25 koppelen aan de
tussenbewerkingen -20 en -5.
4.
Bij aftrekkingen zoals 56 - 24 de tussenuitkomsten 36
en 32 invullen.
5.
Aftrekkingen zoals 47 - 25 koppelen aan de uitkomst.
6.
Aftrekkingen zoals 57 - 21 invullen in een reeks van 40
oefeningen.
1.10
in staat zijn tot een onmiddellijk geven van correcte resultaten bij
aftrekken tot 10
1.13
opgaven uit het hoofd uitvoeren waarbij
een doelmatige oplossingsweg gekozen wordt
op basis van inzicht in de
eigenschappen
van bewerkingen en in de structuur van getallen: aftrekken tot honderd;
26.
TE + E
= T
26.
Optellingen zoals 32 + 8 oplossen met en zonder grafische
voorstelling
1.
Optellingen zoals 72 + 8 met grafische voorstelling koppelen
aan de corresponderende optellingen 2 + 8 en 8 + 2.
2.
Bij optellingen zoals 72 + 8 met grafische
voorstelling de uitkomsten invullen.
3.
Optellingen zoals 72 + 8 oplossen in associatie met de
corresponderende optelling 2 + 8.
4.
Bij optellingen zoals 47 + 3 en 3 + 47 de uitkomsten
aanklikken.
5.
Bij optellingen zoals 47 + ? = 50 en ? + 47 = 50 de
ontbrekende termen aanklikken.
6.
Bij optellingen zoals 32 + 8 -- 38 + 2 --
2 + 38 -- 8 + 32 -- 38 + ? = 40 ... de
uitkomst of de ontbrekende term invullen.
7.
Optellingen zoals 75 + 5 en 6 + 34 invullen in
een reeks van 40 oefeningen.
1.10
in staat zijn tot een onmiddellijk geven van correcte resultaten bij
optellen tot 1
1.13
opgaven uit het hoofd uitvoeren waarbij
een doelmatige oplossingsweg gekozen wordt
op basis van inzicht in de
eigenschappen
van bewerkingen en in de structuur van getallen: optellen tot honderd
27.
TE – E
= T
27.
Aftrekkingen zoals 87 - 7 oplossen met en zonder grafische
voorstelling
1.
Aftrekkingen zoals 76 - 6 met grafische voorstelling
koppelen aan de corresponderende aftrekkingen 6 - 6.
2.
Bij aftrekkingen zoals 76 - 6 met grafische
voorstelling de uitkomsten invullen.
3.
Aftrekkingen zoals 78 - 8 oplossen in associatie met de
corresponderende aftrekking 8 - 8.
4.
Bij aftrekkingen zoals 47 - 7 de uitkomsten aanklikken.
5.
Bij aftrekkingen zoals 47 + ? = 40 de ontbrekende aftrekker
aanklikken.
6.
Bij aftrekkingen zoals ? - 7 = 40 het ontbrekende aftrektal
aanklikken.
7.
Aftrekkingen zoals 75 - 5 en 75 - 70 invullen in
een reeks van 40 oefeningen.
1.10
in staat zijn tot een onmiddellijk geven van correcte resultaten bij
aftrekken tot 10
1.13
opgaven uit het hoofd uitvoeren waarbij
een doelmatige oplossingsweg gekozen wordt
op basis van inzicht in de
eigenschappen
van bewerkingen en in de structuur van getallen: aftrekken tot honderd;
28.
TE + E en E + TE
mb
28.
Optellingen zoals 46 + 7 met en zonder grafische voorstelling in twee
stappen oplossen: 46 + 4 = 50 en 50 + 3 = 53
1.
Optellingen zoals 8 + 7 in t w e e
stappen oplossen met grafische voorstelling.
2.
Optellingen zoals 38 + 7 in t w e e
stappen oplossen met grafische voorstelling.
3.
Optellingen zoals 78 + 5 in t w e e
stappen oplossen zonder grafische voorstelling.
4.
Bij optellingen zoals 45 + 8 de groep tussenbewerkingen
aanklikken.
5.
Bij optellingen zoals 45 + 7 de uitkomsten aanklikken.
6.
Optellingen zoals 76 + 5 en 5 + 76 invullen in
een reeks van 40 oefeningen.
1.10
in staat zijn tot een onmiddellijk geven van correcte resultaten bij
optellen tot 1
1.13
opgaven uit het hoofd uitvoeren waarbij
een doelmatige oplossingsweg gekozen wordt
op basis van inzicht in de
eigenschappen
van bewerkingen en in de structuur van getallen: optellen tot honderd
29.
TE – E
mb
29.
Aftrekkingen zoals 82 - 7 met en zonder grafische voorstelling in twee
stappen oplossen: 82 - 2 = 80 en 80 - 5 = 75
1.
Aftrekkingen zoals 15 - 7 in t w e e
stappen oplossen met grafische voorstelling.
2.
Aftrekkingen zoals 35 - 7 in t w e e
stappen oplossen met grafische voorstelling.
3.
Aftrekkingen zoals 73 - 5 in t w e e
stappen oplossen zonder grafische voorstelling.
4.
Bij aftrekkingen zoals 45 - 8 de groep tussenbewerkingen
aanklikken.
5.
Bij aftrekkingen zoals 45 - 7 de uitkomsten aanklikken.
6.
Aftrekkingen zoals 76 - 8 invullen in een reeks van 40
oefeningen.
1.10
in staat zijn tot een onmiddellijk geven van correcte resultaten bij
aftrekken tot 10
1.13
opgaven uit het hoofd uitvoeren waarbij
een doelmatige oplossingsweg gekozen wordt
op basis van inzicht in de
eigenschappen
van bewerkingen en in de structuur van getallen: aftrekken tot honderd;
30.
TE + TE =
T
30.
Optellingen zoals 56+24 met en zonder grafische voorstelling in twee
stappen oplossen: 56 + 20 = 76 en 76 + 4 = 80
1.
Optellingen zoals 52 + 38 in t w e e
stappen oplossen met grafische voorstelling.
2.
Optellingen zoals 52 + 38 in t w e e
stappen oplossen zonder grafische voorstelling.
3.
Optellingen zoals 43 + 27 koppelen aan de tussenbewerkingen
+20 en + 7.
4.
Bij optellingen zoals 56 + 24 de tussenuitkomsten 76 en
80 invullen.
5.
Bij optellingen zoals 43 + 27 de uitkomsten aanklikken.
6.
Optellingen zoals 57 + 23 invullen in een reeks van 40
oefeningen.
1.10
in staat zijn tot een onmiddellijk geven van correcte resultaten bij
optellen tot 1
1.13
opgaven uit het hoofd uitvoeren waarbij
een doelmatige oplossingsweg gekozen wordt
op basis van inzicht in de
eigenschappen
van bewerkingen en in de structuur van getallen: optellen tot honderd
31.
T – TE
31.
Aftrekkingen zoals 80 - 37 met en zonder grafische voorstelling in twee
stappen oplossen: 80 - 30 = 50 en 50 - 7 = 43
1.
Aftrekkingen zoals 80 - 37 in t w e e
stappen oplossen met grafische voorstelling.
2.
Aftrekkingen zoals 80 - 37 in t w e e
stappen oplossen zonder grafische voorstelling.
3.
Aftrekkingen zoals 50 - 26 koppelen aan de
tussenbewerkingen -20 en -6.
4.
Bij aftrekkingen zoals 50 - 26 de tussenuitkomsten 30
en 24 invullen.
5.
Bij aftrekkingen zoals 60 - 27 de uitkomsten aanklikken.
6.
Aftrekkingen zoals 60 - 27 invullen in een reeks van 40
oefeningen.
1.10
in staat zijn tot een onmiddellijk geven van correcte resultaten bij
aftrekken tot 10
1.13
opgaven uit het hoofd uitvoeren waarbij
een doelmatige oplossingsweg gekozen wordt
op basis van inzicht in de
eigenschappen
van bewerkingen en in de structuur van getallen: aftrekken tot honderd;
32. TE + TE mb
32.
Optellingen zoals 58 + 37 in twee of drie stappen oplossen met en zonder
grafische voorstelling
1.
Optellingen zoals 58 + 37 in drie stappen oplossen
met grafische voorstelling.
2.
Optellingen zoals 58 + 37 in twee stappen oplossen
met grafische voorstelling.
3.
Optellingen zoals 58 + 37 in drie stappen oplossen
met tussenbewerkingen zonder grafische voorstelling.
4.
Optellingen zoals 58 + 37 in twee stappen oplossen
met tussenbewerkingen zonder grafische voorstelling.
5.
Optellingen zoals 58 + 37 in drie stappen oplossen
met tussenuitkomsten zonder grafische voorstelling.
6.
Optellingen zoals 58 + 37 in twee stappen oplossen
met tussenuitkomsten zonder grafische voorstelling.
7.
Optellingen zoals 58 + 37 koppelen aan de groep
+30 +2 +5.
8.
Optellingen zoals 58 + 37 koppelen aan de groep
+40 -3.
9.
Optellingen zoals 58 + 37 invullen in een reeks van 40
oefeningen.
1.10
in staat zijn tot een onmiddellijk geven van correcte resultaten bij
optellen tot 10
1.13
opgaven uit het hoofd uitvoeren waarbij een doelmatige oplossingsweg
gekozen wordt op basis van
inzicht in de
eigenschappen van bewerkingen en in de structuur van getallen: optellen
tot honderd
33. TE – TE mb
33.
Aftrekkingen
zoals 85 - 37 in twee of drie stappen oplossen met en zonder grafische
voorstelling
1.
Aftrekkingen zoals 85 - 37 in drie stappen oplossen
met grafische voorstelling.
2.
Aftrekkingen zoals 85 - 37 in twee stappen oplossen
met grafische voorstelling.
3.
Aftrekkingen zoals 85 - 37 in drie stappen oplossen
met tussenbewerkingen zonder grafische voorstelling.
4.
Aftrekkingen zoals 85 - 37 in twee stappen oplossen
met tussenbewerkingen zonder grafische voorstelling.
5.
Aftrekkingen zoals 85 - 37 in drie stappen oplossen
met tussenuitkomsten zonder grafische voorstelling.
6.
Aftrekkingen zoals 85 - 37 in twee stappen oplossen
met tussenuitkomsten zonder grafische voorstelling.
7.
Aftrekkingen zoals 85 - 37 koppelen aan de groep
-30 -5 -2.
8.
Aftrekkingen zoals 85 - 37 koppelen aan de
groep
-40 +3.
9. Aftrekkingen zoals
85 - 37 invullen in een reeks van 40 oefeningen.
1.10
in staat zijn tot een onmiddellijk geven van correcte resultaten bij
aftrekken tot 10
1.13
opgaven uit het hoofd uitvoeren waarbij een doelmatige oplossingsweg
gekozen wordt op basis van
inzicht in de
eigenschappen van bewerkingen en in de structuur van getallen: aftrekken
tot honderd
34. Plus tot 100 : alles
34.
Veertien types optellingen tot 100 : T+T -- T+E -- E+TE -- TE+E=T -- E+TE=T -- TE+T -- T+TE --
...
1. Bij 40 optellingen zoals 50 + 30 -- 50 + 3
-- 3 + 50 de sommen vormen door op de passende cijfers te
klikken.
2.
Bij 40 optellingen zoals 63 + 5 -- 7 + 42 de
sommen vormen door op de passende cijfers te klikken.
3.
Bij 40 optellingen zoals 53 + 20 -- 30 + 57 de sommen
vormen door op de passende cijfers te klikken.
4. Bij 40 optellingen zoals 62 + 35 de sommen vormen door op
de passende cijfers te klikken.
5.
Bij 40 optellingen zoals 87 + 3 -- 6 + 34 de
sommen vormen door op de passende cijfers te klikken.
6.
Bij 40 optellingen zoals 56 + 7 -- 8 + 64 de
sommen vormen door op de passende cijfers te klikken.
7.
Bij 40 optellingen zoals 52 + 38 de sommen vormen door op de
passende cijfers te klikken.
8.
Bij 40 optellingen zoals 37 + 29 de sommen vormen door op de
passende cijfers te klikken.
9.
Bij 40 optellingen zoals 53 + 37 op de passende uitkomst
klikken.
10.
Bij 40 optellingen van allerlei types op de passende uitkomst klikken.
11.
Bij 40 optellingen van allerlei
types op de sommen klikken die 45 -- 54 --
56 -- 65 als uitkomst hebben.
1.10
in staat zijn tot een onmiddellijk geven van correcte resultaten bij
aftrekken tot 10
1.13
opgaven uit het hoofd uitvoeren waarbij een doelmatige oplossingsweg
gekozen wordt op basis van
inzicht in de
eigenschappen van bewerkingen en in de structuur van getallen: aftrekken
tot honderd
35. Min tot 100 : alles
35.
Negen types aftrekkingen tot 100 : T-T -- T-E -- TE-T --
TE-E=T -- TE-E zb -- TE-TE =T-- TE-TE zb -- ...
1. Bij 40 aftrekkingen zoals 80 - 50 de minsommen vormen
door op de passende cijfers te klikken.
2.
Bij 40 aftrekkingen
zoals
50 - 4 de minsommen vormen door op de passende cijfers te klikken.
3.
Bij 40 aftrekkingen
zoals
76 - 40 de minsommen vormen door op de passende cijfers te
klikken.
4. Bij 40 aftrekkingen zoals 87 - 7 de minsommen vormen door
op de passende cijfers te klikken.
5.
Bij 40 aftrekkingen
zoals
68 - 5 de minsommen vormen door op de passende cijfers te klikken.
6.
Bij 40 aftrekkingen
zoals
53 - 23 de minsommen vormen door op de passende cijfers te
klikken.
7.
Bij 40 aftrekkingen
zoals
78 - 53 de minsommen vormen door op de passende cijfers te
klikken.
8.
Bij 40 aftrekkingen
zoals
52 - 7 de minsommen vormen door op de passende cijfers te klikken.
9.
Bij 40 aftrekkingen
zoals
95 - 68 de minsommen vormen door op de passende cijfers te
klikken.
10.
Bij 40 aftrekkingen
zoals
28 - 8 -- 90 - 50 -- 98 - 68 op de
passende uitkomst klikken.
11.
Bij 40 aftrekkingen
van
allerlei types op de passende uitkomst klikken.
12.
Bij 40 aftrekkingen
van
allerlei
types op de minsommen klikken die 23 -- 32
-- 45 -- 54 -- 56 -- 65 als
uitkomst hebben.
1.10
in staat zijn tot een onmiddellijk geven van correcte resultaten bij
aftrekken tot 10
1.13
opgaven uit het hoofd uitvoeren waarbij een doelmatige oplossingsweg
gekozen wordt op basis van
inzicht in de
eigenschappen van bewerkingen en in de structuur van getallen: aftrekken
tot honderd
36. Maaltafels van 4, 5 en 6
36.
Maaltafels van 4, 5 en 6 oefenen : groepje meer of minder; op de
productgetallen klikken of ze vormen.
1.
Bij 20 maaltafelproducten van 5 en de omkeringen op de passende
productgetallen klikken.
2.
Bij 20 maaltafelproducten van 5 en de omkeringen de productgetallen
vormen door op de passende cijfers te klikken.
3.
Bij 20 maaltafelproducten van 6 en de omkeringen de productgetallen
vinden door een groepje meer te nemen.
4.
Bij 20 maaltafelproducten van 6 en de omkeringen op de passende
productgetallen klikken.
5.
Bij 20 maaltafelproducten van 6 en de omkeringen de productgetallen
vormen door op de passende cijfers te klikken.
6.
Bij 20 maaltafelproducten van 4 en de omkeringen de productgetallen
vinden door een groepje minder te nemen.
7.
Bij 20 maaltafelproducten van 4 en de omkeringen op de passende
productgetallen klikken.
8.
Bij 20 maaltafelproducten van 4 en de omkeringen de productgetallen
vormen door op de passende cijfers te klikken.
9.
Bij 40 maaltafelproducten van 4, 5 en 6 en de omkeringen de
productgetallen vormen door op de passende cijfers te klikken.
10.
Bij 40 productgetallen van de maaltafels van 4, 5 en 6 en de omkeringen
de ontbrekende factor aanklikken.
1.10
in staat
zijn tot onmiddellijk geven van correcte resultaten bij de maaltafels
tot en met die van 10
37. Maaltafels van 2, 3 en 9
37.
Maaltafels van 2, 3 en 9 oefenen : groepje meer of minder; op de
productgetallen klikken of ze vormen.
1.
Bij 20 maaltafelproducten van 2 en de omkeringen op de passende
productgetallen klikken.
2.
Bij 20 maaltafelproducten van 2 en de omkeringen de productgetallen
vormen door op de passende cijfers te klikken.
3.
Bij 20 maaltafelproducten van 3 en de omkeringen de productgetallen
vinden door een groepje meer te nemen.
4.
Bij 20 maaltafelproducten van 3 en de omkeringen op de passende
productgetallen klikken.
5.
Bij 20 maaltafelproducten van 3 en de omkeringen de productgetallen
vormen door op de passende cijfers te klikken.
6.
Bij 20 maaltafelproducten van 9 en de omkeringen de productgetallen
vinden door een groepje minder te nemen.
7.
Bij 20 maaltafelproducten van 9 en de omkeringen op de passende
productgetallen klikken.
8.
Bij 20 maaltafelproducten van 9 en de omkeringen de productgetallen
vormen door op de passende cijfers te klikken.
9.
Bij 40 maaltafelproducten van 2 - 3 - 9 en de omkeringen de
productgetallen vormen door op de passende cijfers te klikken.
10.
Bij 40 productgetallen van de maaltafels van 2 - 3 - 9 en de omkeringen
de ontbrekende factor aanklikken.
1.10
in staat
zijn tot onmiddellijk geven van correcte resultaten bij de maaltafels
tot en met die van 10
38. Maaltafels van 7 en 8
38.
Maaltafels van 7 en 8 oefenen : 1of 2 groepjes meer of minder; op
de productgetallen klikken of ze vormen.
1.
Bij 10 maaltafelproducten van 7 achtereenvolgens op de passende omkeringen
en op de juiste
productgetallen klikken.
2.
Bij 10 maaltafelproducten van 8 achtereenvolgens op de passende omkeringen
en op de juiste
productgetallen klikken.
3.
Bij 4 maaltafelproducten van 7 en 8 en de omkeringen de productgetallen
vinden door een groepje meer te nemen.
4.
Bij 4 maaltafelproducten van 7 en 8 en de omkeringen de productgetallen
vinden door een groepje minder te nemen.
5.
Bij de maaltafelproducten 7x7 -- 7x8 --
8x7 -- 8x8 de productgetallen vinden twee groepen meer
of minder te nemen.
6.
Bij 20 maaltafelproducten van 7 en de omkeringen op de passende
productgetallen klikken.
7.
Bij 20 maaltafelproducten van 7 en de omkeringen de productgetallen
vormen door op de passende cijfers te klikken.
8.
Bij 20 maaltafelproducten van 8 en de omkeringen op de passende
productgetallen klikken.
9.
Bij 20 maaltafelproducten van 8 en de omkeringen de
productgetallen vormen door op de passende cijfers te klikken.
10.
Bij 40 maaltafelproducten van 7 en 8 en de omkeringen de
productgetallen vormen door op de passende cijfers te klikken.
1.10
in staat
zijn tot onmiddellijk geven van correcte resultaten bij de maaltafels
tot en met die van 10
39. Productenveld-1
39.
Op
blind productenveld maaltafels
oefenen en tellen met sprongen
1.
Tellen met sprongen van vijf en van tien. De getallen vormen door op de
juiste cijfers te klikken.
2.
Tellen met sprongen van vier en van acht. De getallen vormen door op de
juiste cijfers te klikken.
3.
Tellen met sprongen van drie en van zes. De getallen vormen door op de
juiste cijfers te klikken.
4.
Tellen met sprongen van zeven en van negen. De getallen vormen door op
de juiste cijfers te klikken.
5.
De maaltafels van 2, 4 en 8 plus de omkeringen. De getallen vormen door
op de juiste cijfers te klikken.
6.
De maaltafels van 3, 6 en 9 plus de omkeringen. De getallen vormen door
op de juiste cijfers te klikken.
7.
De
maaltafels van 5, 10 en 7 plus de omkeringen. De getallen vormen door op
de juiste cijfers te klikken.
1.10
in staat
zijn tot onmiddellijk geven van correcte resultaten bij de maaltafels
tot en met die van 10
40. Productenveld-2
40.
Op blind productenveld groepjes van 3 of 4 gelijke producten zoeken plus
moeilijke producten
1.
Welke producten zitten achter het vraagteken ? Drie of vier
gelijke producten vormen door op de juiste cijfers te klikken.
2.
Waar is de plaats van het gegeven gelijke product ? Op een blind
honderdveld in de juiste vakjes klikken.
3.
Welke producten zitten achter het vraagteken ? Moeilijke producten
vormen door op de juiste cijfers te klikken.
4.
Waar is de plaats van het gegeven moeilijke product ? Op een blind
honderdveld in het juiste vakje klikken.
1.10
in staat
zijn tot onmiddellijk geven van correcte resultaten bij de maaltafels
tot en met die van 10
41.
Gelijke producten (48)
41.
Bij producten die 3 of 4 keer voorkomen
in de maaltafels de ontbrekende factoren invullen of aanklikken
1.
Bij 48 maaltafelproducten - die 3 of 4 keer voorkomen in de
maaltafels - op de passende productgetallen klikken.
2.
Bij 38 maaltafelproducten de productgetallen vormen door op
de passende cijfers te klikken.
3.
Bij 34 maaltafelproducten - die 3 of 4 keer voorkomen in de
maaltafels - de ontbrekende factoren invullen
4.
Bij oefeningen zoals 12 = 2 x
? = ? x ? = ? x ? = ? x ? de
ontbrekende factoren invullen : omkeren, halveren en verdubbelen.
5.
Bij 48 maaltafelproducten - die 3 of 4 keer voorkomen in de
maaltafels - de ontbrekende factor aanklikken.
1.10
in staat
zijn tot onmiddellijk geven van correcte resultaten bij de maaltafels
tot en met die van 10
42.
Overige producten (52)
42.
Bij producten die 1 of 2 keer voorkomen in
de maaltafels de ontbrekende factoren invullen of aanklikken
1.
Bij 52 maaltafelproducten - die 1 of 2 keer voorkomen in de
maaltafels - op de passende productgetallen klikken.
2.
Bij 52 maaltafelproducten - die 1 of 2 keer voorkomen in de
maaltafels - de productgetallen vormen door op de
passende cijfers te klikken.
3.
Bij oefeningen zoals 28 = 4 x ? = ? x
? de ontbrekende factoren invullen.
4.
Bij 52 maaltafelproducten - die 1 of 2 keer voorkomen in de
maaltafels - de ontbrekende factor aanklikken.
1.10
in staat
zijn tot onmiddellijk geven van correcte resultaten bij de maaltafels
tot en met die van 10
43.
Alle maaltafels
43. Bij de maaltafels op de passende
productgetallen klikken of ze vormen door op de passende cijfers te klikken
1. Bij 40 producten van de maaltafels 5 en 10 op de passende
productgetallen klikken.
2.
Bij 40 producten van de maaltafels 5 en 10 de productgetallen vormen
door op de passende cijfers te klikken.
3.
Bij 40 producten van de maaltafels 3 en 6 op de passende productgetallen
klikken.
4.
Bij 40 producten van de maaltafels 3 en 6 de productgetallen vormen door
op de passende cijfers te klikken.
5.
Bij 40 producten van de maaltafels 4 en 8 op de passende productgetallen
klikken.
6.
Bij 40 producten van de maaltafels 4 en 8 de productgetallen vormen door
op de passende cijfers te klikken.
7. Bij 40 producten van de maaltafels 7 en 9 op de passende
productgetallen klikken.
8.
Bij 40 producten van de maaltafels 7 en 9 de productgetallen vormen door
op de passende cijfers te klikken.
9.
Bij 60 producten van de maaltafels 2, 3, 4 en 5 op de ontbrekende factor
klikken.
10.
Bij 60 producten van de maaltafels 6, 7, 8 en 9 op de ontbrekende factor
klikken.
11.
Zestig maaltafelproducten invullen via het toetsenbord en met
tijdopname.
1.10
in staat
zijn tot onmiddellijk geven van correcte resultaten bij de maaltafels
tot en met die van 10
|